diumenge, 12 d’octubre del 2014

MACBETH


MACBETH
Múcia: Giuseppe Verdi
Llibret: Francesco Maria Piave i Andrea Maffei

Interprets:

LADY MACBETH Anna Netrebko
MACBETH                          Željko Lučić
BANQUO                            René Pape
MACDUFF, THANE OF FIFE
                                            Joseph Calleja
LADY-IN-WAITING TO LADY MACBETH
                                            Claudia Waite
A SERVANT OF MACBETH
                                            Christopher Job
DUNCAN, KING OF SCOTLAND
                                            Raymond Renault
MALCOLM, DUNCAN’S SON
                                            Noah Baetge
FLEANCE, BANQUO’S SON
                                            Moritz Linn
A MURDERER                   Richard Bernstein
A HERALD                          Seth Malkin
A DOCTOR                         James Courtney

Orquestra i Cor del Metropolitan de Nova York
Director musical               Fabio Luisi
Director d’escena            Adrian Noble

Cinemes Icària de Barcelona – 11 d’octubre ‘14



Ahir vam encetar en el cinemes Icària de Barcelona la temporada ’14 ’15 del Metropolitan de N.Y. amb un repartiment de provada solvència, fins ahir.

Començarem per la producció, no m’hi entretindré, abreujant, el cor de bruixes hagués fet les delícies d’Ed Wood, i tot i així em penso que aquest director de cinema vocacional se n’hagués sortit força millor. Cap més comentari.

Fabio Luisi és un director força eficaç i aquest cop va mostrar aquesta qualitat, si més no, aquest bloc va trobar a faltar una mica més de negror a l’hora d’executar la partitura, la orquestra bé i el cor força bé, tot i que ha tingut nits una mica millors.

Les veus. Servidora no és gaire mitòmana, però cal admetre que Anna Netrebko ja ha entrat a la vitrina de les memorables, però..... i ara permetin-me que faci una autoreferència, l’any 2012 arran de la Bohème al festival de Salzburg aquest bloc ja va comentar que a aquesta cantant se li havia enfosquit la veu i que això li permetria abastar d’altres papers, bé això ja arribat amb aquesta Lady Macbeth, però potser li caldria una mica més de foscor, és la primera vegada que Anna Netrebko m’ha fet patir, no gaire, ella va sobrada de facultats, però és un paper molt difícil, Dolora Zajick el va cantar en versió concert al Palau de la Música de Barcelona i va comentar que no el tornaria a cantar mai més a causa de la seva envergadura; i si A. Netrebko va fer patir una mica és més aviat pel futur, en el sentit que si el canta gaire vegades la veu se’n pot ressentir, dit això, sens dubte va ser la millor de tot el repartiment.

Željko Lučić (Macbeth), és un baríton de veu bonica però segueix tenint dificultats en els aguts, però bé en la zona mitja i greu i com a Macbeth va estar convincent.

René Pape, bé.... ara no descobrirem aquest baix que ha demostrar abastament les seves dots però va ser l’únic que semblava absent de la producció i no va transmetre cap mena d’emoció, gosaria dir que, conceptualment, Banquo no és un paper per aquest cantant.

Joseph Calleja (Macduff) va cantar bé i sense problemes el seu paper. Quan la resta, correcte i prou.

Quan a l’òpera en sí, admeto que servidora està en plena mutació i té objeccions al mestre Verdi (així de xul.la), m’explico. Macbeth que no cal que els recordi és una òpera a partir del drama de Shakespeare, és una tragèdia de daga i ganivet i la música de Verdi transmet aquesta tragèdia en aquells passatges importants, però hi ha passatges que són merament de transició i això és molt evident, és a dir que com són de transició no cal esmerçar-s'hi gaire més, però bé..... això és un parlar per no callar, doncs amb Macbeth la tragèdia està servida. 

La realització per cinema de Gary Halvorson desigual.

El llibret de l’òpera aquí.

Fotos de la producció:





El video de la diva:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada