dijous, 2 d’agost del 2012

LA BOHÈME


LA BOHÈME
Música: Giacomo Puccini
Llibret: Giuseppe Giacosa and Luigi Illica

Piotr Beczala, Rodolfo, a poet
Anna Netrebko, Mimì
Ailyn Pérez, Mimi
Massimo Cavalletti, Marcello, a painter
Nino Machaidze, Musetta
Alessio Arduini, Schaunard, a musician
Carlo Colombara, Colline, a philosopher
Davide Fersini, Benoît, their landlord
Peter Kálmán, Alcindoro, a state councilor

Vienna Philharmonic
Concert Association of the Vienna State Opera Chorus
Salzburg Festival and Theatre Children's Choir
Daniele Gatti, Conductor

Damiano Michieletto, Stage Director
Paolo Fantin, Set Design
Carla Teti, Costume Design
Martin Gebhardt, Lighting
Kathrin Brunner, Dramaturgy
Nikolaos Lagousakos, Choreographic Assistance
Ernst Raffelsberger, Chorus Master
Wolfgang Götz, Children's Chorus Master


CINEMES GIRONA
Dimecres 01 d’agost de 2012


Els cinemes Girona enceten temporada d’òpera i ballet que es perllongarà fins el juny de l’any vinent, Poden consultar la programació aquí.

Ja he comentat en ocasions anteriors que La Bohème no és una òpera que m’agradi gaire, i ja ho diré un cop per sempre més (si mai canvio d’opinió els avisaré), ras i curt, és una òpera que detesto.

Aquesta música tant empallegosa se m’ennuega i si no hagués estat per l’Anna Netrebko i el Piotr Beczala probablement no hagués ni contemplat la possibilitat d’acostar-me el cinemes Girona, però admeto que aquests dos cantants em mouen a passar per alt fins i tot el meu rebuig, així doncs començarem per ells.

A l’Anna Netrebko se li ha enfosquit una mica la veu però això no ha estat en detriment, ni molt menys, de les seves facultats, ha fet una Mimí esplèndida i aquesta nova tonalitat de la veu de ben segur li permetrà, i podrem gaudir, de nous papers en el seu repertori.

Piotr Beczala és un tenor que m’agrada molt, té una veu molt bonica i se’l  nota sobrat de facultats, avui també, però penso que el paper de Rodolfo no és per ell i a estones m’ha semblat que estava com absent en aquesta producció, com si no hi estigués prou còmode.

Nino Machaidze com Musetta, que la producció l'ha transformada en una mena d’Angelina Jolie (res a dir) ho ha fet molt bé i amb molta presència escènica.

Massimo Cavalletti (Marcello) té una veu i una dicció molt nítida i junt amb Carlo Colombara (Colline) Alessio Arduini (Schaunard) han esta força bé.

El tema de l’orquestra i el director, i això que els diré és molt poc seriós però mirin, és una música que em desagrada tant que de seguida deixo de fer-ne cabal, aixÍ doncs essent Daniele Gatti un bon director i la Filarmònica de Viena una de les millors orquestres haig de pensar (i fins i tot m’ho crec) ho han fet molt bé.

Quan la producció, la translació de la dramatúrgia als nostres dies és perfectament viable i els responsables han estat respectuosos amb el text sense dissidències entre l’obra i la posada en escena, ara bé, no sempre el resultat ha estat prou reeixit, però bé, els ben asseguro que aquest bloc ha vist coses molt pitjors.

El llibret el trobaran aquí.

Si volen seguir la temporada dels cinemes Girona de Barcelona, tinguin present que si compren les localitats anticipadament el preu són 13’00 €, el mateix dia ja passa a 16’00 € (escolti, que són tres eurets que s’estalvia) i si compren un abonament per 4 espectacles, els surt per 10’00 €.

L’òpera que ens ocupa la passaran de nou en diferit l’any vinent, és a dir que si són incondicionals de Puccini no pateixin, incomprensiblement per aquest bloc :-), la tornen a fer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada