Música: GAETANO DONIZETTI
Llibret: JULES-HENRI VERNOY DE
SAINT-GEORGES i JEAN-FRANÇOIS-ALFRED BAYARD
Repartiment:
Marie Pretty
Yende
Tonio Javier
Camarena
Sulpice Maurizio Muraro
Marquesa de Berkenfield
Stephanie
Blythe
Hortensius Paul Corona
Duquessa de Krakenthrop
Kathleen
Turner
Notari Yohan
Belmin
Caporal Yohan Yi
Camparol Patrick Miller
Director d’escena Laurante Pally
02 de març de 2019
|
Cor i Orquestra del Metropolitan de N.Y.
Director musical Enrique Mazzola
|
Ahir vam poder assaborir des el cinemes Comèdia de Barcelona la
retransmissió en directe des el Metropolitan de Nova York d’aquesta òpera.
Certament, si ens avorrim amb La Fille du Regiment és de ben segur
perquè la producció es desafortunada, però aquesta producció que ja s’ha
convertit en un clàssic, exhibida arreu, continua tenint molta vitalitat. Ahir
novament ens ho vam passar bé.
Comencem.
En aquesta òpera els paper de la Duquesa de Krakenthrop i el del Notari
han d’estar representats per actriu i actor. Aquest cop aquests dos personatges
han estar interpretats per l’actriu Kathleen Turner i Yohan Belmin. Bé, el
paper del Notari no és gaire extens però un bon actor pot arribar aprofitar
aquesta petita intervenció per fer-se notar, com va ser el cas de l’Arnau
Vilardebó quan aquesta mateixca producció va ser representada a Barcelona, no ha
estat el cas de Yohan Belmin que ha passat sense pena ni glòria. I tota una
Kathleen Turner no m’ha fet oblidar l’Àngel Pavlovsky, qui en el Liceu va
representar el paper de la Duquesa. I ara, puntualment i sense que sigui un
precedent, parlarem del físic. A Kathleen Turner, a causa de les operacions estètiques,
li ha quedat una cara sense expressió i la poca que li en queda és de persona
malhumorada, cosa que no li va gens al paper. La Duquesa no està malhumorada,
és altiva i no ha descendit mai de l’Olimp en el que viu. Això el Pavlovski (tractament
dit amb afecte) ho va entendre perfectament. Per part del teatre no ha estat
una tria encertada.
Si una cosa es pot dir del director musical Enrique Mazzola és que
dirigeix, si més no aquesta òpera, amb una alegria que s’encomana i això ho va
transmetre molt bé. Em va agradar. L’orquestra i el cor, com sol ser habitual,
no van decebre.
I bé, les veus.
Javier Camarena va cantar l’aria de lluïment Ah! Mes Amis
amb el nou (9) Do’s, dits de pit, sense cap dificultat, i com ja havia
succeït en dies precedent, la va haver de repetir amb el públic del
Metropolitan dret, aplaudint amb fervor, molt entregat. Res a dir
perquè va cantar sense màcula i tot i així ha una servidora amb aquest cantant
li queda sempre una sensació d’incomplet.
Pretty Yende sap mesurar els seus recursos, no té una veu molt
extensa, però si un bon fiato que no és poc i li permet cantar sense problemes aquest
papers donizettians.
Stephanie Blythe va cantar molt bé i va saber donar a la Marquesa la
dosi justa de gràcia, tendresa i expressivitat vocal.
Just abans d’iniciar la representació, s’anuncià que Maurizio Muraro
no estava al 100%. Ens abstindrem de comentar la seva actuació.
La resta correctes.
I d’acord amb allò que comentava a l’inici d’aquest comentari, tot i
haver vist aquesta producció força vegades, encara vam riure i somriure ja qye tothom
en la essant teatral va estar molt encertat.
El llibret aquí.
Fotografies de la producció
|
|
Videos
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada