Música: CAMILLE SAINT-SAËNS
Llibret: FERDINAND LEMAIRE
Intèrprets:
Samson Roberto
Alagna
Dalila Elina
Garança
Sacerdot Laurent Naouri
Abimelech Elchin Azizov
Ancià hebreu Dmitry Belosselskiy
Director d’escena Darko Tresnjak
Cor i Orquestra del Metropolitan de
Nova York
Director musical Mark Elder
20 d’octubre de 2018
|
|
Nova representació operística des el Metropolitan de Nova York al
cinemes Comèdia de Barcelona.
Com ja poden imaginar aquesta òpera està basada en el drama bíblic del
mateix nom, en aquest sentit res a destacar pel que fa l’argument. Musicalment
em passa, com em passa amb d’altres òperes franceses, que, sempre
hi trobo una manca de dramatisme musical que no es correspon amb el drama
argumental.
Però anem a la producció d’enguany al Met ’18. La producció oblidable,
com ja sol ser habitual, entre un vol i dol, vol mantenir una certa tradició i
alhora actualitzar-la i el resultat no és òptim.
La direcció musical de Mark Elder va ser força correcte.
El cor, com ja he comentat en d’altres ocasions, està realment esplèndid.
Les veus:
Elina Garança (Dalila) mostra molt bona veu en la zona mitja i alta. Una veu fosca i acollidora que ens fa oblidar
que els greus se li queden curts, de poca extensió, però indubtablement és una
cantant amb presència escènica.
Roberto Alagna (Samson) desprès d’uns anys erràtics sembla que torna a
trobar un camí, en l'intèrval ha perdut alguna cosa. Ahir en el moment que obre la
veu li surt, allò que se’n diu “veu de cabra”, però quan la veu la manté més
oclusiva encara recorda allò que va tenir. Va fer un bon tercer acte però... el
“Seigneur” final li va sortir enregollat, llàstima.
Laurent Nouri (Sacerdot), és un baríton veterà, amb una tècnica que li
permet assolir papers no gaire apropiats a la seva veu, com és el cas, però que
la seva professionalitat solventa sense fer esgarips.
Dmitry Belosselskiy (ancià hebreu), és un baix ucraïnès que, ara com ara,
mostra uns greus més que apreciables. És
qui més em va agradar.
Elchin Azizov (Abimélech), no és un paper gaire extens, ja que mort en
el primer acte, però aquest baríton nascut a Azerbaidjan, se’n va sortir més
que bé.
La resta, com també sol ser habitual, omplen i prou.
Ah! M’oblidava del ballet, mirin, a mi el ballet en òpera me’l podrien
estaviar, però ja sabem que una òpera francesa sense ballet és gairebé
impossible, a la que et descuides ja el tens al davant.
La sinopsi aquí.
El llibret aquí.
Fotografies de la producció:
|
|
|
|
Videos de la producció:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada