Música: GIUSEPPE VERDI
Llibret: ANTONIO GHISLANZONI
Intèrprets:
Aída Anna
Netrebko
Radamés Alexandr
Antonenko
Amneris Anita
Rachvelishvili
Amonasro Quinn Kelsey
Ramfis Dmitry
Belosselskiy
Rei Ryan
Speedo Green
Sacerdotessa Gabriella Reyes
Missatger Arseny
Yakovlev
Directora d’escena: Sonja Frisell
Cor i Orquestra del Metropolitan de Nova York
Director: Nicola Luisotti
06 d’octubre de 2018
|
|
Dissabte vam assistir a la primera òpera als cinemes de la temporada
2018-2019 en directe des el Metropolitan de Nova York, però enguany hem canviat
l’ubicació, ja que fins la darrera temporada anàvem als cinemes Icària, però
ara que els cinemes Comèdia de Barcelona s’inclouen dins l’empresa Yelmo cines,
podem gaudir de la temporada del Met en dos cinemes, i per proximitat he
canviat al Comèdia.
Però entrem en matèria. La primera òpera que hem vist és Aída. Haig de
comentar que aquesta òpera no és de les meves preferides, sobretot el tercer
acte sempre se’m fa llarg. Però bé, tampoc en defujo.
Començarem per la producció: tradicional, sense riscos. Egipte és
Egipte o allò que el cinema i el nostra imaginari considera que era Egipte i no
hi ha res més a dir.
A la direcció musical de Nicola Luisotti en alguns moments li va
faltar empenta i l’orquestra no va poder destacar en aquells moments que més haria
pogut lluir. El Cor del Metropolitan és difícil que ho faci malament ja fa
temps que mostren una bona qualitat de veus i de cohesió.
I finalment les veus.
Qui més em va agradar va Quinn Kelsey, qui va cantar amb cantar amb
facilitar el seu paper, tot i que no és gaire extents,i exhibint una veu de
baríton molt fresca i d’emissió sense dificultats-
Desprès Anna Netrebko. A. Netrebko no és una Aída ideal i queda una
mica lluny d’altres Aida’s mítiques, però tot i així quedava per damunt de la
resta del repartiment. A criteri meu Anna Netrebko hauria de solventar un
problema, més de concepte que no pas de veu. De manera natural se li va enfosquir
la veu però, penso, ella s’entesta a enfosquir-la més i potser no li cal, probablement
només que deixés anar el seva veu sense afegits n’hi hauria prou i seguiria
sent la gran cantant que sens dubte és.
Anita Rachvelishvili no és una mezzo que desperti el meu interès, passa
de l’agut al greu i a l’inrevés sense transició i de forma massa sovintejada de manera
que no roman gaire estona ni en un ni en l’altre i sembla més aviat que quan té
insuficiència en la zona alta es
desplaça a la zona greu i viceversa. Destacaria,
però, la seva entrega damunt l’escenari.
D’Alexandr Antonenko més val no parlar-ne si es no es vol fer sang. Ni tan
sols va cantar un Celeste Aída digne, senzillament, i essent suaus, ho va fer
fatal i no va millorar en el decurs de tota la representació. Estic per afirmar
que ja tenim un altre cantant que passa a engruixir la llista dels cantants
efímers.
Gabriella Reyes em va agradar força com a sacerdotessa. El paper de la
sacerdotessa no es present damunt l’escenari sinó que canta darrera i realment,
la cantant, va aprofitar el seu moment.
Dmitry Belosselskiy i Ryan Speedo Green van estar prou dignes però no
serà per aquesta Aída que els recordaré i finalment, Arseny
Yakovlev com a missatger va mostrar una veu prima i d’emissió curta.
La sinopsi aquí.
El llibret aquí.
Fotos de la producció:
|
|
|
|
Videos de la producció:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada