Programa:
I part
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
·
Preludi (Fantasia) i fuga en Do
major, KV 394/383a
·
Sonata per a piano núm. 11, en La
major, KV 331/300i, op. 6 núm. 2
II part
Robert Schumann (1810-1856)
Bunte Blätter, op. 99
·
Drei Stücklein:
I. Nicht schnell, mit Innigkeit
II. Sehr rasch
III. Frisch
·
Albumblätter:
I. Ziemlich langsam
II. Schnell
III. Ziemlich langsam, sehr
gesangvoll
IV. Sehr langsam
V. Langsam
·
Novelette. Lebhaft
·
Präludium. Energisch
·
Marsch. Sehr getragen
·
Abendmusik. Im Menuett Tempo
·
Scherzo. Lebhaft
·
Geschwindmarsch. Sehr markiert
|
Palau de la música Catalana
18 de febrer de 2020
|
A servidora se li
acaben els elogis vers aquest pianista, sempre penso que millor ja no ho podrà
fer, però cada visita anual que fa al Palau, no diré que sigui millor que l’anterior,
ja que el programa no és el mateix, però sempre igual d’immillorable i mai és
pitjor que el precedent.
Ahir, Sokolov, ens va
tornar ha oferir un concert per recordar. La fuga del Preludi (Fantasia) de
Mozart va ser extraordinària. Quan a la
sonata per piano núm. 11 amb la seva “allà Turca”, tocat i conegut fins a no
dir, va ser no extraordinari sinó el que hi ha després. Mai, llevat de Ton
Koopman amb instruments originals, mai l’he sentida tocar de la manera que ho
va fer Grigory Sokolov.
Pel que fa la segona
part, aquesta dedicada a Schumann, no cal ni dir. Aquest intèrpret va acarar un
Schumann diferent, molt atractiu, viu i sensible, que ens va dur molt amunt.
I desprès van venir la
tanda de bisos, mai baixen de sis. I van ser un seguit de miniatures tocades
amb delicadesa.
Ahir, el Palau feia
goig, ple i el més important, total silenci. Aquesta és la màgia d’un gran intèrpret.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada