Música: GIACOMO PUCCINI
Llibret: GIUSEPPE ADAMI I RENATO SIMONI, a partir d’un conte de Carlo
Gozzi
Intèrprets:
Turandot Christine
Goerke
Calaf Yusif
Eyvazov
Liù Eleonora
Buratto
Timur James Morris
Ping Alexey
Lavrov
Pang Tony
Stevenson
Pong Eduardo
Valdés
Emperador Carlo Bosi
Mandarí Javier Arrey
Director d’Escena: Franco Zeffirelli
Directora repositora: Paula Suozzi
Cor i Orquestra del Metropolitan de N.Y.
Director: Yannick Sézet-Séguin
|
Cinemes Comèdia de Barcelona
12 d’octubre de 2019
|
De vegades, servidora s’asseu davant l’ordinador per comentar les
impressions d’una òpera i no sap què dir, si més no, no sap què dir de nou.
Avui és un d’aquests dies.
Que és pot afegir a la producció de Franco Zeffirelli que ja no s’hagi
dit arreu, també en aquest bloc en anteriors ocasions, ja que el Metropolitan
quan ha de programar Turandot sempre posen aquesta escenografia. Servidora ja
comprenc que les produccions s’han d’amortitzar però és que aquesta és de l’any
1985 i tot que té moltes virtuts i que és una escenografia que hauria de passar
a la història, quan ja l’hem vista no sé quants cops (he perdut el compte) ja no hi ha més imaginació per cap més comentari.
Haig d’afegir que cada cop se’m fa menys suportable Puccini. Aquelles
persones que tenen l’amabilitat de seguir aquest bloc (gràcies), ja sabran que
aquest compositor no ha estat mai una dèria per una servidora, més aviat al
contrari, però passa que com més va menys m’agrada, de moment encara puc pair
força bé Tosca, però aquesta temporada el Metropolitan tornar a refer Madama
Butterfly i això ja pot fer estralls en la sensibilitat d’una servidora.
Admeto que Turandot té moments brillants (no gaires), però no sé si
paga la pena resistir l’òpera sencera.
A tot això cal comentar que el repartiment d’avui no ha estat per
llençar coets, no, ni la Sra. Goerke que ja l’assenyalen com una cantant
wagneriana de molt lluïment, doncs no, a criteri meu, ha acabat l’òpera sense
cap mena d’entusiasme i la veu apagada.
Sí m’ha sorprès agradosament Yusif
Eyvazov, no perquè aquest cantant sigui cap prodigi, és un cantant que no pot
sortir de la zona mig i que no té aguts, però ho sap, coneix la seva veu i les
seves limitacions i ha aprés ha administrar-les i sobretot cal agrair-li i
MOLT, que no faci passar bou per bèstia grossa, és a dir no emmascara l’agut
amb el falset, cosa que a dia d’avui, l’honora i no com d’altres cantants amb
més notorietat.
De James Morris no direm res, el
paper de Timur és molt breu i aquest baix se n’ha sortit, però no podem demanar
que tingui la mateixa qualitat de temps precedents.
Eleonora Buratto espero veureu-la
amb un paper que li escaigui millor, no ha estat una bona Liù i pel que fa la
resta, de passables a fatal com és el cas dels tres pxng's.
Per acabar-ho d’adobar, a la
segona pausa, el Teatre ha homenatjat Jessye Norman passant fragments d’aquesta
cantant i era tanta la diferència entre una cantant de debò i allò que estàvem
veient!!!!!
El cor immillorable. L’orquestra
i el seu Director també força bé.
La sinopsi aquí.
Video de la producció:
Fotografies de la producció
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada