Música: Gaetano Donizetti
Llibret: Felice Romani
Intèrprets:
Adina Pretty
Yende
Nemorino Matthew Polenzani
Dulcamara Ildebrando d’Arcangelo
Belcore Davide Luciano
Giannetta Ashley Emerson
Director d’escena Bartlett Sher
Cor i Orquestra del Metropolitan de
Nova York
Director: Domingo Hindoyan
|
10 de febrer de 2017
|
Els confessaré que em fa una mica mandra tornar a comentar un altrer
Elisir d’Amore, sobretot quan una servidora està poc inspirada.
La producció és de l’any 2012 i com sol ser habitual en el Teatre del
Metropolitan les produccions les amortitzen a no dir, però també haig d’afegir
que potser aquest cop la producció m’agradat més que la volta precedent,
potser perquè aleshores l’Adina va ser Anna Netrebko i aquí una servidora,
que es seguidora fidel de l’Anna Netrebko haig d’admetre que l’any 2012 ja no
era un paper adequat per ella, ja que era un moment de trànsit, vocalment
parlant. Bé, com els dic aquest cop la producció m’agradat una mica més que l’altra
vegada.
Qui si repetia en el paper de Nemorino és Matthew Polenzani, qui avui
ha estat molt bé, no és que l’aria Una Furtiva Lagrima fos sensacional, però
durant tota la representació ha cantat amb seguretat, a criteri meu, la veu se
li ha fet més bonica i més extensa, la seva valoració crec que l’haig de fer
globalment per tota la vetllada, afegir que Matthew Polenzani ha fet un
Nemorino ingenu, ha actuat i en ho ha fet passar força bé.
Pretty Yende és una cantant que en la zona aguda és on millor es troba
i on demostra la seva vàlua. Considerant el precedent de l’Anna Netrebko, cal
dir que Pretty Yende ha estat més adequada pel paper d’Adina, però penso que li
queda una mica per ser, i tinc gairebé la certesa que ho aconseguirà, la cantant que
hores diuen que és.
Ildebrando d’Arcangelo, l’any 2005, a Viena i al costat d’Anna
Netrebko i de Rolando Villazón, va fer un Dulcamara que tenim sempre molt
present en la memòria i que avui no ha aconseguit superar-se ell mateix.
Ildebrando d’Arcangelo està en un altre moment de la seva carrera, amb una veu
impressionant, ja assumit d’altres personatges més adequats a la seva vocalitat
actual, que és molta.
M’agradat la veu de Davide Luciano, però no el recordaré per aquest
paper de Belcore, espero retrobar-lo el un personatge que li sigui més idoni.
La Giannetta d’Ashely Emerson, sense pena ni glòria.
El cor del Metropolitan és difícil que ho faci malament mentre hi hagi
el mestre Donald Palumbo.
I si els dic la veritat encara no sé si la direcció de Domingo
Hindoyan m’agradat molt, poc o suficient, Sí, ja sé que per dir això no calia
escriure un comentari, però mirin, que volen que els digui, avui no ho tinc
clar.
La sinopsi aquí.
Fotografies de la producció:
|
|
|
Videos
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada