dimecres, 22 de maig del 2019

DIANA DAMRAU / XAVIER DE MAISTRE

DIANA DAMRAU soprano
XAVIER DE MAISTRE arpa

I Part

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
·         “Auf Flügeln des Gesanges”, de Sechs Lieder, op. 34 núm. 2 “Pagenlied”, de Zwei Lieder, WoO 17 núm. 2
·         “Suleika”, de Sechs Lieder, op. 34 núm. 4
·         “Der Mond”, de Sechs Lieder, op. 86 núm. 5
Des Mädchens Klage, WoO 23

Franz Liszt (1811-1886)
·         Le rossignol, S 250/1 (arranjament per a arpa sola, sobre una melodia russa d’Aleksandr Aliàbiev [1787-1851], d’Henriette Renié [1875-1956])

Serguei Rachmàninov (1873-1943)
·         “Siren”, de Dotze cançons, op. 21 núm. 5
·         “Noch' pechal'na”, de Quinze cançons, op. 26 núm. 12
·         “Oni otvechali”, de Dotze cançons, op. 21 núm. 4“Sumerki”, de Dotze cançons, op. 21 núm. 3
·         “Zdes’ khorosho”, de Dotze cançons, op. 21 núm. 7

Aleksandr Vladimir Vlasov (1902-1986) La font de Bakhtxisarai

II Part
Reynaldo Hahn (1874-1947)
Fêtes galantes
Mai
Nocturne
L’énamourée

Henriette Renié (1875-1956)
Légende, sobre el poema Les elfes de Leconte De Lisle (per a arpa sola)

Francis Poulenc (1899-1963)
La courte paille, FP 178
1. Le sommeil
2. Quelle aventure !
3. La reine de cœur
4. Ba, Be, Bi, Bo, Bu
5. Les anges musiciens
6. Le carafon
7. Lune d’avrilLes chemins de l’amour

Palau de la Música Catalana
22 de maig de 2019



Avui, senyores i senyors que llegeixen aquest bloc (gràcies) seré breu, hem assistit a un molt bon concert, d’aquells que romandrà en la memòria d’una servidora.

Sens dubte l’arpa de Xavier de Maitre ha contribuït a que fer que aquest concert hagi estat exquisit i delicat. L’arpa i la veu de Diana Damrau s’han compenetrat amb molt bon gust.   També la tria del repertori ha estat molt encertat i Diana Damrau ha sabut donar expressivitat a totes les cançons.

Les dues peces en solitari que ha fet sonar Xavier de Maistre han estat plenes de delicadesa i ens ha deixat amb el gust d'assaborir-ne.

Els intèrprets, d’entrada i abans de començar, ja tenien una bona part del públic entregat, però quan ha acabat el recital, les mostres de reconeixement han estat expansives, força bravos, força aplaudiments fins hi tot la cantant estava sorpresa i se la notava contenta i han fet tres bisos.

En aquesta mena de recitals, els/les artistes no solen cantar a veu cent x cent i en el cas d’avui, el repertori demanava més aviat intimitat,  però quan han arribat els bisos,  Diana Damrau ha tret la veu que tots li coneixem en òpera.

Un bon recital, sens dubte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada