Música: GIUSEPPE VERDI
Llibret: FRANCESCO MARIA PIAVE a partir de la novel.la La Dama de les
Camèlies d’Alexandre Dumas
Intèrprets:
Violeta Valery Diana Dmarau
Alfredo Germont Juan
Diego Florez
Giorgio Germont Quinn Kelsey
Flora Kirstin
Chávez
Baron Douphol Dwayne
Croft
Dr. Grenvil Kevin
Short
Marquès d’Obigny Jeongcheol
Cha
Annina Maria
Zifchak
Gastone Scott
Scully
Giuseppe Marco
Antonio Jordão
Missatger Ross
Benoliel
Director d’escena Michael
Mayer
Director musical Yannick
Nézet-Séguin
Cor i Orquestra del Metroplitan de N.Y.
15 de desembre de 2018
|
|
Giuseppe Verdi
|
Ahir vam tornar al cinemes Comèdia de Barcelona per seguir la
temporada d’òpera del Metropolitan de Nova York.
Aquesta Traviata sí la conservarem a la memòria i no solament per les
veus, que també, sinó sobretot per la direcció de Yannick Nézet-Séguin. Va
dirigir de manera esplèndida. Una direcció plena de matisos, acurada en els
detalls i de calat profund i dramàtic sense carregar les tintes. Sí, aquest cop penso
que cal exagerar en els adjectius perquè orquestra i director tenen una gran
responsabilitat en l’èxit d’aquesta Traviata.
Yannick Nézet-Seguin és el nou director musical del Metropolitan i ja
el públic l’adora, un públic que sempre és molt agraït i expansiu en les seves
manifestacions, però que en aquest cas i de moment queda plenament justificat.
Aquesta nova producció de La Traviata la signa el director d’escena
Michel Mayer. Un sol ambient per a tots tres actes però que esta imaginada de
manera que en tots tres es notin les diferencies espaials, ja que Mayer dissenya
uns ornaments murals, con si fossin una imaginada segona paret que permet empetitir
aquest ambient per fer-lo més íntim i càlid. Veuran és molt difícil d’explicar,
però en tot cas és força resolutiu. Alhora, el llit d’amor i de mort és sempre
present i Mayer el situa al bell mig del escenari, com una presència de la mort
de Violeta indefugible i que des que s’alça el teló ja sabem que Violeta
morirà.
Quan les veus.
Diana Damrau i Juan Diego Florez van estar alçada vocal del seus
papers.
Diana Damrau va començar amb la veu freda, fins i tot en l’ària Sempre
Libera ens va fer patir una mica però va anar a més i va culminar en el tercer
acte. Però cal afegir, que és el primer cop que vaig a Diana Damrau imprimint
tanta veritat dramàtica sobretot en el moment que per a mi és el més difícil de
tota l’obra: l’Amami Alfredo, que va o van (amb el director d’escena) resoldre
amb solvència.
Tenia moltes ganes de veure a Juan Diego Florez en el paper d’Alfredo
Germont, cantant que m’agrada molt més ara que quan feia aquells aguts
desafiants. La veu més ample i més madura li permet assolir aquest paper sense
dificultats. Per a una servidora va ser qui ho va fer millor des el primer
moment. La seva línia de cant per aquest paper estaria més aprop d’Alfredo
Kraus (amb el seu permís) que amb la de Plàcido Domingo, per entendre’ns. Em va
agradar molt Juan Diego Florez.
Quinn Kelsey, que em va agradar força a la darrera Aída del
Metropolitan, ja comentada en aquest bloc, ahir no em va agradar tant, hi havia
moment que semblava que tingues la veu enrogallada, això no vol dir que no
cantés bé i amb solvència, solament que
ahir va esvair una mica les meves expectatives.
Pel que fa a la resta d’intèrprets tots van estar, vocalment, força
dignes si de cas remarcar la Flora de Kirstin Chávez i de Kevin Short en el
paper del Dr. Grenvil.
La sinopsi aquí.
Programa de mà del Metropolian aquí.
Fotografies de la producció:
|
|
|
|
|
Videos promocionals:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada