Programa:
Les roses d’Ispahan | Clair de lune | Après un rêve
O quand Je dors | Lorelei | O lieb, solang du lieben kannst
Une caresse a ma femme (piano solo)
“All’ombra amena”, de Il Viaggio a Reims “Bel raggio lusinghier”, de Semiramide
(Linda di Chamonix)
: “Oh luce di quest’anima”
(Norma)
“Casta diva”
Mazurkas op.67
núm. 3 i 4 (piano
solo)
:
Sred shumnogo bala op.38/3 Ja li v pole op.47 núm. 7 Den’ li carit op.47 núm. 6
Zdes chorosho op.21 núm. 7
Vocalise op.34 núm. 14 Vesennye vody op.14 núm. 11 |
Palau de la Música
30 de maig de 2018
|
Si els dic la veritat, servidora ja no sap què dir ni què pensar. Em trobo
en la confusió de ser destroyer o de seguir el ritme dels temps i enaltir una
cantant que ahir no va ajustar-se a la notorietat que te.
Totes les peces interpretades, aïlladament, són de molta qualitat però aplegades en un programa mostraven una certa disparitat. Cal assenyalar les
boniques cançons de Liszt i les de Txaikovski.
Olga Peretyatko no va engegar fins a la tercera cançó. Les dues de
Fauré van passar sense pena ni glòria en la veu de la cantant. A partir d’aquí la seva
veu va anar a més però ben aviat va assolit els seus límits.
Va acabar Lorelei de manera abrupta. La cosa va millorar amb Rossini i amb
Donizetti i aquí ve fer el “seu” cim. Reconec que cantar en un recital Casta Diva
solament amb piano, quan tothom a la seva memòria té una cantant de referència,
doncs és ser molt coratjosa, però, malhauradament, el mèrit acaba aquí, no serà
aquesta una versió que passarà a l’història, força-força bé les tres peces de
Tchaikovski i el Vocalise de Rachmaninov, la veritat, millor oblidar-lo. En
definitiva un recital irregular.
Dit això, cal assenyalar que Olga Peretyatko forma part de l’estol
actual de cantants: fama ràpida i carrera de durada incerta i... això és el que
hi ha. Una prova d’allò que dit és: va començar el concert i ben aviat s’adreçà
al públic, de manera molt cordial, dient que havia entrat ahir (recordem que el concert era al vespre) a la sala del Palau i
va quedar emocionada de la seva arquitectura i ornamentació de manera que
gairebé plora, és a dir, que hem de pensar que solament va assajar dins la sala
i comprovar la seva acústica, el mateix dia. Crec que no s’adonà d’allò que transmetria.
El programa de mà aquí
Fer comparacions és molt desagradable, però és que hi
diferència.
Olga Peretyatko
|
Edita Gruberova
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada