divendres, 1 de juny del 2018

OLGA PERETYATKO

soprano

Programa:

G. Fauré: Les roses d’Ispahan | Clair de lune | Après un rêve

F. Liszt: O quand Je dors | Lorelei | O lieb, solang du lieben kannst

G. Rossini: Une caresse a ma femme (piano solo)
G. Rossini: “All’ombra amena”, de Il Viaggio a Reims
G. Rossini: “Bel raggio lusinghier”, de Semiramide

G. Donizetti: “Oh luce di quest’anima” (Linda di Chamonix)

V. Bellini: “Casta diva” (Norma)

F. Chopin: Mazurkas op.67 núm. 3 i 4 (piano solo)

P. Í. Txaikovski: Sred shumnogo bala op.38/3
P. Í. Txaikovski: Ja li v pole op.47 núm. 7
P. Í. Txaikovski: Den’ li carit op.47 núm. 6

S. Rakhmaninov: Zdes chorosho op.21 núm. 7
S. Rakhmaninov: Vocalise op.34 núm. 14
S. Rakhmaninov: Vesennye vody op.14 núm. 11




Palau de la Música
30 de maig de 2018



Si els dic la veritat, servidora ja no sap què dir ni què pensar. Em trobo en la confusió de ser destroyer o de seguir el ritme dels temps i enaltir una cantant que ahir no va ajustar-se a la notorietat que te.

Totes les peces interpretades, aïlladament, són de molta qualitat però aplegades en un programa mostraven una certa disparitat. Cal assenyalar les boniques cançons de Liszt i les de Txaikovski.

Olga Peretyatko no va engegar fins a la tercera cançó. Les dues de Fauré van passar sense pena ni glòria en la veu de la cantant. A partir d’aquí la seva veu va anar a més però ben aviat va assolit els seus límits. 

Va acabar Lorelei de manera abrupta. La cosa va millorar amb Rossini i amb Donizetti i aquí ve fer el “seu” cim. Reconec que cantar en un recital Casta Diva solament amb piano, quan tothom a la seva memòria té una cantant de referència, doncs és ser molt coratjosa, però, malhauradament, el mèrit acaba aquí, no serà aquesta una versió que passarà a l’història, força-força bé les tres peces de Tchaikovski i el Vocalise de Rachmaninov, la veritat, millor oblidar-lo. En definitiva un recital irregular.

Dit això, cal assenyalar que Olga Peretyatko forma part de l’estol actual de cantants: fama ràpida i carrera de durada incerta i... això és el que hi ha. Una prova d’allò que dit és: va començar el concert i ben aviat s’adreçà al públic, de manera molt cordial, dient que havia entrat ahir (recordem que el concert era al vespre) a la sala del Palau i va quedar emocionada de la seva arquitectura i ornamentació de manera que gairebé plora, és a dir, que hem de pensar que solament va assajar dins la sala i comprovar la seva acústica, el mateix dia. Crec que no s’adonà d’allò que transmetria.

El programa de mà aquí

Fer comparacions és molt desagradable, però és que hi diferència.

Olga Peretyatko
Edita Gruberova

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada