NORMA
Música: Vincenzo Bellini
Llibret: Felice Romani
Intèrprets
Norma Sondra
Radvanovsky
Pollione Joseph Calleja
Adalgisa Joyce DiDonato
Oroveso Mattew Rose
Clotilde Michelle Bradley
Flavio Adam
Diegel
Cor i Orquestra del Metropolitan de
N.Y.
Director musical Carlo Rizzi
Director escena David McVicar
|
|
Dissabte dia 07 d’octubre s’encetà la temporada d’òpera
del Metropolitan de Nova York als cinemes Icària de Barcelona amb l’òpera que
avui comentem.
Personalment, Norma és una òpera que si no està ben
cantada m’acaba avorrint una mica ni tampoc és una òpera que una servidora sortiria
corrents a comprar una entrada, no obstant cal dir que té moments musicalment
molt atractius que ajuden , però com els dic bona part de l’èxit d’una
representació de Norma rau amb uns bons cantants. I el dia 07 no va ser el cas.
Haig de dir primerament que la soprano Sondra
Radvanovsky no ha estat mai una soprano que m’arribés a convèncer i desprès d’aquesta
Norma penso que no anava errada. Servidora va trobar que la cantant mostrava
una veu cansada. Va fer un abús dels piano i pianíssimi i en alguns casos fregava
el falset. Va emetre una veu poc voluminosa, ja no la hi tenia però amb aquesta
Norma s’ha fet força evident. A criteri meu no va ser una bona Norma. Podríem filar
una mica prim i assenyalar en quins punts
la veu no la va acompanyar, però no cal ser tant llepafils.
Fa temps que Joyce DiDonato està en una procés de
canvi de veu, conserva encara algunes agilitats però la veu està més greu i més
fosca, això no és dit com una crítica, més aviat al contrari és l’evolució que
tothom fa amb la seva veu. DiDonato és una mezzo força intel·ligent que prova d’adoptar
nous papers acomodant-los al seu actual estat vocal, però aquest canvi encara
no s’ha acabat de produir al centxcent, així doncs ens trobem amb una Adalgisa
encara no apropiada a la metamofosi de la cantant. Amb això no vull expressar
que DiDonato, cantant que dit de pas m’agrada força, no cantés bé, més aviat
que hauria d’haver esperar una mica a assumir aquest paper.
Vaig trobar que les veus de Radvanovsky y DiDonato no
acabaven de conjuminar-se bé.
Joseph Calleja és sempre un tenor eficaç, no fa
llençar coets però sempre podem tenir la garantia que no fallarà, i això cal
considerar-ho un mèrit. Va començar amb la veu no ven posada però ho va esmenar
de seguida i va prosseguir la representació amb total seguretat.
Un altre que va mostrar símptomes de cansament va ser
Mattew Rose, el seu paper d’Oroveso no va ser remarcable i difícilment quedarà
en la memòria d’una servidora.
Molt bé, molt bé Michelle Bradley cantant que espero
retrobar amb papers més destacats ja que el paper de Clotilde a Norma té
petites intervencions que no van permetre més lluïment d’aquesta cantant.
Y finalment Adam Diegel, que va cantar correctament
però no destacable.
Video promocional:
Passem al director i l’orquestra. Carlo Rizzi va
posar més voluntat que eficàcia. No obstant es va mostrar atent als cantant
ajudant-los en les seves evidents dificultats.
Quan la producció de David McVicar, honestament,
aquest cop aquest director d’escena no ha estat gens encertat. Una
producció amb criteris de fa 10 anys,
gens inspirada i a estones avorrida. Salvada principalment per la il·luminació.
Per l’argument aquí.
Per la sinopsi (en anglès) aquí.
Fragment de norma, però no d’aquesta producció, lamento que la veo estigui una mica desajustada, però això és el que hi ha que em sembli de qualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada