DIE ZAUBERFLÖTE
La Flauta Màgica
Música: Wolfgang Amadeus Mozart
Llibret: Emanuel Schikaneder
Repartiment:
Tamino Charles
Castronovo
Pamina Golda
Schulz
Papageno Markus Werba
Reina de la Nit Kathryn Lewek
Sarastro René Pape
Monostato Greg Fedderly
Papagena Ashley Emerson
Sacerdot
Tres Dames Wendy Bryn Harmer
Sarah
Mesko
Tamara
Mumford
Tres Esperits Lucas Mann
Eliot
Flowers
A.
Jesse Schopflocher
Directora escènica: Julie Taymor
Cinemes Icària de Barcelona
14 d’octubre de 2017
|
Cor i Orquestra del Metropolitan de
N.Y.
Director musical: James Levine
(Director Emèrit del Metropolitan)
|
Dissabte 14
vam poder tornar a veure La Flauta Màgica des el Metropolitan de Nova York en
els cinemes Icària de Barcelona.
Aquest cop variaré el format del meu comentari, ja que penso que la
producció que vàrem veure s’ha de valorar en conjunt i no pas espigolar-la, ja
que aquest cop prima el resultat final.
Les veus. Avui no personalitzaré ja que hi va haver unitat de to, si
bé és cert que alguna veu no era la més apropiada pel paper, dins el marc
general va quedar ben integrada de manera que tothom, al capdavall, va cantar
força bé, sense que hi haguessin puntes a dalt o baix sinó que totes les veus
es van conjuminar aconseguint una unitat de conjunt la qual cosa també s’agraeix. En
ocasions trobem que es fa remarca amb un o dos cantants i se’n descuida la
resta, sortosament no ha estat aquest el cas, el conjunt de veus va ser
integrador, unitari, esdevenint, en aquest sentit, una representació molt
acceptable.
L’escenografia. Si no vaig errada aquesta producció és del 2014. Veuran,
m’hi he passat força hores pensant quin pòsit m’havia deixat la proposta de
Julie Taymor, això vol dir que d’entrada no és una producció ni oblidable, ni
que ens deixi indiferents, ni avorrida, que no és poca cosa. Tampoc trobava com
precisar-la, he rebuscat diversos adjectius i finalment penso que el que millor
la defineix és: oníricament exuberant, dit de manera positiva, cosa que no vol
dir que tota ella m’hagi convençut, però en aquest cas he considerat que la proposta de la directora escènica m'ha semblat honesta, és a dir, que
aquesta proposta se la creu i en la ofereix, en cap moment he tingut el
sentiment que m’estava prenent el pèl, com em sembla en tant d’altres, sinó més
aviat que J. Taymor oferia el millor que ella tenia. Assenyalar el maquillatge
que defineix molt bé els personatges, caracteritzant
el personatge de Monostato com si fos el Pingüí de Batmann, fent una picada d’ull al públic. També la directora
va introduir, servint-se del personatge de Papageno, algunes petites llicències
escèniques que van contribuir a fer el personatge més entranyable alhora que,
mitjançant aquests afegits, bàsicament de gestualitat, actualitzava la proposta.
No deixin d’entrar aquí i veure les il.lustracions que hi ha dels personatges.
Pel que fa al Director Emèrit del Metropolitan, James Levine, com ja
he comentat en d’altres ocasions, no ha estat mai un director que m’arribés a
enlluernar, segueixo pensant el mateix, ara bé, és evident que tampoc menystinc
la seva tasca, col·loquialment diríem: “no ens entenem”.
La sinopsi de l’òpera aquí.
El llibret, aquí
En aquesta pàgina trobaran informació ampliada de la gènesi de La Flauta Màgica.
Mostra de la caracterització:
|
|
|
|
Fotografies de la producció:
|
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada