Música: JULES MASSENET
Llibret: EDOUARD BLAU – PAUL MILLET –
GEORGES HARTMANN
Intèrprets:
Werther Piotr Beczala
Charlotte Anna Caterina Antonacci
Albert Joan
Martín-Royo
Sophie Elena
Sancho Pereg
El Batlle Stefano Palatchi
Schmidt Antoni Comas
Johann Marc
Canturri
Brürhlmann Ignasi Gomar
Katchen Elizabeth Maldonado
Cor Infantil Amics de la Unió de
Granollers
Orquestra del Gran Teatre del Liceu
Director musical Alain Altinoglu
Director d’escena Willy Decker
Escenografia i vestuari
Wolfgang
Gussmann
|
02 de febrer de 2017
|
També hauríem pogut titular aquesta entrada com: LES NITS QUE PIOTR BECZALA
VA TRIONFAR EN EL LICEU.
Tot allò que hagin pogut llegir aquests dies referents al Werther d’aquest
tenor és cert, ahir, darrera representació de Werther al Liceu sí romandrà en
la memòria d’una servidora.
Novament ens hem trobar amb un representació on predominen les virtuts
més que els defectes, n’hi ha però la veritat, ens fa mandra consignar-les, ja
que no ens agrada ser destroyers pel sol fer de fer-los notar que no se’ns
escapa ni una. El resultat final va ser força gratificant i al capdavall això
és que ens ve de gust consignar.
Ens van agradar i per aquest ordre:
PIOTR BECZALA (no hi ha paraules, de debò)
*JOAN MARTÍN-ROYO – nascut a Barcelona – aquest baríton anat
consolidant la seva veu la qual, actualment, està esplèndida però des d’aquí pensem
que encara ho estarà més i sens dubte, en aquests moments mereix papers que el
consolidin arreu com un bon cantant en la seva corda.
HELENA SANCHO PEREG – És la primera vegada que hem escoltat a aquesta soprano
y ens va agradar molt, va ser expressiva com a joveneta adolescent enamorada de
Werther i tot i la seva veu força aguda no fa patir gens.
*STEFANO PALATCHI – nascut a Barcelona – el paper del batlle no és
gaire extens però aquest baix va fer notar la seva presència i va cantar amb
solvència.
*ANTONI COMAS – nascut a Barcelona – és un veterà dels que tampoc mai
falla. En aquesta òpera el personatge d’Schmidt és indissoluble el personatge
de Johann, els quals van sempre junts i canten el mateix.
*Si he fet esment a la procedència dels tres cantants barcelonins és
per significar que, com diuen en fútbol, hi ha planter i un bon planter de
cantants (elles també) que poden girar pel món.
De la resta poca cosa podem dir (o si) però em sento bona i no afegiré
res negatiu, cadascú que interpreti allò que vulgui.
D’ANNA MARIA ANTONACCI, servidora, no vol comentar res, diré que
potser no va ser la seva millor nit, però no seria just fer cap altre escoli d’una
cantant que ha tingut una bona carrera.
Ara ve el papus de la producció, doncs mirin també ens va agradar. Un
sol espai, dos ambients, el de la casa amb un blau uniforme i l’exterior amb
llum i... força al·legories.
La uniformitat
blava de l’interior de la casa (fins i tot Charlotte i els infants vesteixen
aquest color), reflecteix les convencions, la uniformitat d’allò que s’ha de
fer i no pas allò que hom vol fer. Els personatges masculins destacats de
vestit negre i camisa blanca. El convit de les esponsalles entre Albert i
Charlotte: una taula llarguíssima i els dos a cada cap de taula assenyalant la
gran distància que els separa. L’únic diferent i lliure és Werther, un vestuari
lluminós de tons càlids i clars talment com l’àmbit de l’exterior, lloc d’on
ell procedeix, no asfixiat per convencions, si més no, per convencions tant
rígides.
Un bon encert transformar Schmidt i Johann, que sobre la partitura són dos papers més aviat juganers, en dos mestres de cerimònies que són qui mouen els fils i els actes dels personatges.
Sinopsi de l’òpera: aquí
Fotografies
|
|
|
|
Videos:
|
|
Extra: Cartell del dia de l’estrena a París d’aquesta òpera 1893. La primícia absoluta va ser a Viena l'any 1892.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada