Música: GIUSEPPE VERDI
Llibret: SALVATORE CAMMARANO
Intèrprets:
Leonora
Lianna Haroutounian
Manrico
Gregory Kunde
Azucena
Anita Rachvelishvili
Count di Luna
Vitaliy Bilyy
Ferrando
Alexander Tsymbalyuk
Ines
Francesca Chiejina
Ruiz
Samuel Sakker
|
Director d’escena: David Bösch
Escènografia: Patrick Bannwart
Director d’orquestra Richard Farnes
Cor i Orquestra del Royal Opera House
31 de Gener de 2017
|
Ahir vam poder veure
aquesta producció emesa en directe des el Covent Garden en el Cinemes Boliche
de Barcelona.
Veuran no és ni de bon
tros un Trovatore històric, però ens ho vam passar molt millor que les darreres
produccions que hem vist darrerament al cinema i, sens dubte, molt millor que
el darrer Trovatore que vam poder veure des de París, aviat farà un any.Cliquin aquí.
De la visió d’ahir cal
destacar el cor que ens va semblar esplèndid, li seguia l’orquestra i una bona
direcció de Richard Farnes.
Pel que a la posada en
escena de David Bösch i escenografia de Patrick Bannwart, podem dir que era
eficaç i la translació que van fer a períodes més actuals no molestava, però
res innovador i més aviat sense idees imaginatives.
I anem per les veus.
Gregory Kunde viu un
moment dolç de la seva carrera, pensem que més aviat per veterania, ofici i
honestedat que per vocalitat que li permetin assolir papers com aquest de
Manrico. Ara bé. Els tres adjectius assenyalats són remarcables, ja que els
esculls de la partitura els va solventar gràcies a la seva professionalitat,
però allò que no va fer i cal agrair és que no va fer passar bou per bèstia
grossa, Va arribar els aguts amb dificultats, però no els va ofegar ni va cantar
amb falset ni va intentar enganyar el públic com fan cantants molt més joves. Però
sobretot valorem la seva decència com a cantant vers l’auditori que l’escoltava.
Així doncs, mostrem respecte per Gregory Kunde perquè ell també el va mostrar
cap el públic.
Lianna Haroutounian,
té una veu bonica i va cantar força bé el paper de Leonora, tot i que des d’aquí
pensem que encara li queda una mica per assolir aquest paper al 100%.
Sí en va agradar Vitaliy
Bilyy, tot i que de vegades fa uns estrafets amb la veu que no li calen, perquè
és un bon baríton i va fer un Comte de Luna molt convincent.
També em va agradar
molt Anita Rachvelishvili (nom impronunciable), una de les que més.
Alexander Tsymbalyuk,
Francesca Chiejina, Samuel Sakker també va acomplir amb els papers que tenien
encomanats.
En fi... no serà una
producció que quedi gravada a foc a la memòria d’una servidora, però trobar en
aquests moments, que sense ser excels tot tingui una unitat acceptable feia temps
que no ho trobàvem.
El llibret aquí.
Fotografies de la
producció:
|
|
|
|
Fragment:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada