GUILLAUME TELL
Música: GIOACHINO ROSSINI
Llibret: Etienne
de Jouy i Hippolyte Bis
a patir de l’obra Wilhelm Tell
de Fredrich von Schiller
Intèrprets:
Guillaume Tell Gerald Finley
Arnold Melcthal John Osborn
Mathilde Malin Byström
Walter Furst Alexander Vinogradov
Jemmy Sofia Fomina
Hedwige Enkelejda Shkosa
Gesler Nicolas Courjal
Melcthal Eric Halfvarson
Rodolphe Michael Colvin
Leuthold Samuel
Dale Johnson
Ruodi Enea Scala
Hunter TBC
Director d’escena: Damiano
Michieletto
|
Cor i orquestra del Covent
Garden
Director musical: Antonio
Pappano
|
Ahir vam poder veure en els cinemes i en directe des el
Covent Garden de Londres aquesta òpera de Rossini.
El millor de la vetllada, sens dubte, el director:
Antonio Pappano, que com més va, més ens agrada i de qui gosaríem dir que per
ell la òpera no té secrets. La seva feina i la dels musics va permetre que
aquesta producció fos suportable.
El cor, que en el cas d’aquesta d’òpera demana sigui nombrós,
els efectius estables del teatre van ser reforçats, el resultat final força
acceptable.
Les veus. Ens van agradar força Gerald Finley – baríton –
(Guillem Tell) i Malin Byströn – soprano – (Mathilde), també assenyalaríem Alexander
Vinogradov – baix - (Walter Furst) qui va cantar amb prou solvència. Quan a
John Osborn – tenor – (Arnold Metcthal) aquest bloc no pot compartir les
passions que suscita, sí, és cert que arriba a tots els aguts però té una veu
anodina i poc brillant. Pel que fa Eric Halfvarson – baix – (Melcthal) fa temps
que aquest bloc creu que aquest cantant hauria de fer un pensament, més aviat perquè
algú que ha cantat tant bé com ho ha fet ell podria dir adéu amb glòria i tot
fa pensar que no serà així. La resta del repartiment correcte sense grans
significacions.
Qui se’n dur la palma de la vergonya és Damiano
Michieletto, no és que la producció no tingui ni suc ni bruc; no és que la
producció sigui avorrida, no, és que la producció és ridícula en moments que
ens feien riure. Veuran, quan un director vol treballar amb sang servidora els
suggeriria que miressin les pel·lícules de la Hammer que d’això en sabien un munt,
ho dic de debò, la Hammer no travessava mai la franja del ridícul, s’hi quedava
al llindar, ho admeto, però mai ens feien avergonyir, com ahir el Sr.
Michieletto, amb unes resolucions escèniques que no passarien un examen,
començant per les incomoditats en les que havia de cantar el cor i acabant per
la perruca de Jemmy (Sofia Fomina), fill de G. Tell, perruca que semblava
procedent de Les Tresines de La Cubana (amb respecte). Poden estar segurs (i
segures) que per fer passar UNA cantant per un xicot adolescent hi ha caracteritzacions molt més acurades i
convincents. Ah! la violació, que tan de
rebombori ha tingut?, res, si més no, el que vam veure ahir, ni provocació a l’espectador,
ni, malhauradament, incomoditat. Si ens hagués incomodat o ens hagués fet
regirar-nos en el seient voldria dir que alguna cosa ha transmès, però no serà
la proposta de Damiano Michieletto quina ens faci reflexionar sobre el patiment de les violacions.
Quan deixarem de tenir “genis” i tindrem artesans
eficaços?, probablement aquest bloc els recordaria més, i servidora es demana,
no seria hora que enlloc que els teatres fessin els encàrrecs directament al
director, ho fessin per concurs i que cadascú presentés el seu projecte? Com a
mínim tothom tindria les mateixes possibilitats, no confio en la honestedat de
les adjudicacions, l’amiguisme costa molt de desarrelar, però les adjudicacions
també es podem impugnar si hi ha irregularitats. En fi......
El llibret el trobaran aquí.
Fotografies de la producció:
|
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada