L’EUROPA MUSICAL AL BARROC
(l’exuberància
del barroc orquestral al s. XVII)
Le Concert des Nations
Concertino: Manfredo Kreamer
Direcció: Jordi Savall
Programa:
Michael Pretorius
Fragments de Trepsichore, 1612
William Brade
Stage Music, Hamburg 1617
Guillaume Dumanoir
Les musiques royales des 24 violons du Roy, 1630-1640
Jean-Baptiste Lully
Fragments d’Alceste, 1674
Johann Rosenmüller
Sinfonia econda. Venècia 1667
Henry Purcell
Fragments de The Fairy Queen, 1692
Auditori – 23 de gener de 2014
|
|
|
Assistir a un concert de Jordi Savall i la seva formació és sempre un
festival de sonoritats, de plaer per la música i un regal per la oïda.
Com ja s’ha dit tot i en el 90% del casos, sempre bé, de Jordi Savall,
Le Concert des Nations i d’Hesperion XXI (que avui no actuaven), no reiteraré
els elogis.
Aquest music enlloc de dir-se Jordi, s’hauria d’anomenar Mides Savall.
De ben segur que alguna cosa no deu haver fet del tot rodó, però honestament
aquest bloc no sabria dir-ne quina.
I per acabar ens va fer picar els palmells amb la mateixa peça de Rameau que ara
els deixo, i nosaltres ben contents i contentes de fer-ne la percussió.
I com sempre, els deixo una mostra d’allò que em pogut escoltar, aquest
cop la Sinfonia Seconda de Rosenmüller per la mateixa formació i director.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada