dimecres, 7 de novembre del 2012

AURYN QUARTET



AURYN QUARTET
Programa
  • L. Van Beethoven, Quartet núm. 11, op.95
  • F.J. Haydn, Quartet op. 77/2
  • F. Schubert, Quartet núm. 14, D. 810, «La mort i la donzella»

5 de novembre de 2012
Palau de la Música Catalana
Temporada: Da Camera



Sovint, aquest bloc es demana si cal consignar un esdeveniment a misses dites i que vostès, lectors i lectores, ja no hi són a temps de recuperar, com és el cas dels concerts, que solen programar-se per a un sol dia. Ja què, quin sentit té, si les persones que no hi han assistit ja no tenen l’ocasió, si més no immediata, de fer-ho. I així les coses, quin interès pot suscitar per els lectors i les lectores llegir allò que no poden gaudir.

Buscant un argument que justifiqués aquesta mena d’entrades ho he comentat i només vaig trobar algú que em digués alguna cosa mig convincent però que, honestament, tampoc se sustenta gaire. Això és: que amb tot el ventall de possibilitats que en ofereix internet les persones que vulguin poden veure i escoltar els intèrprets i també les obres interpretades; però clar, de vegades totes dues coses alhora no és possible.

Bé.... el temps dirà que faig amb aquest tema.

El concert que ens ocupa. Els Auryn Quartet ens van oferir una molt bona vetllada.  Són un quartet molt ben compenetrat i que alhora permet que puguem escoltar amb nitidesa cadascun dels instruments, tots ells amb molta expressivitat.

Els quartets de Haydn i de Schubert, van sonar a Haydn i Schubert però alhora allunyats d’estereotips, amb voluntat d’esprémer matisos.

Si comento separadament el quartet de Beethoven, és per la importància d’aquest compositor, és un quartet introspectiu, ple d’un món interior que no prova de complaure les oïdes de l’oient però que ens permet copsar tota la grandesa de Beethoven, i en aquest quartet es pot trobar la atemporalitat de Beethoven.

Així sonen els Auryn Quartet


 Les obres que vam escoltar (per d’altres intèrprets)


Beethoven

Haydn

Schubert 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada