L’ELISIR D’AMORE
Música: Gaetano Donizetti
Llibret: Felice Romani
Adina Anna Netrebko
Nemorino Matthew Polenzani
Belcore Mariusz
Kwiecien
Doctor Dulcamara Ambrogio
Maestri
Giannetta Anne-Carolyn
Bird
Orquetra i Cor del Metropolitana de N.Y.
Director: Maurizio Benini
Director d’escena: Bartlett Sher
Vestuari : Catherine Zuber
Escenografia: Michael Yeargan
Realització de
la retramsissió: Gary Halvorson
13 d’octubre de 2012
Cinemes Icària
|
|
Amb aquesta òpera s’ha iniciat la temporada
en directe des el Metropolitan de Nova York en el cinemes Icària de Barcelona.
D’aquesta òpera se n’ha dit i se n’ha
escrit molt i honestament no sé que més podria afegir, llevat de comentar que
és una òpera de la qual no me n’atipo, sempre em deixa en bon estat d’ànim i no
hi estaria d’acord amb aquells/lles que diuen que és una òpera fàcil,
personalment crec que té moments de molta dificultat per els intèrprets.
L’inconvenient que té revisitar
aquesta òpera és que els aficionats acaben o acabem tenint a la memòria les
emocions produïdes en produccions precedents. Però ja saben que no m’agrada
comparar, si més no, en fer les entrades d'aquest bloc, tothom prova de fer-ho bé i si un
altre ho fa millor, no ha de ser en demèrit de la resta.
Desprès d’aquest preàmbul anem a la
producció d’avui.
Els cantants. A criteri d’aquest bloc
el millor ha estat Mariusz Kwiecien (Belcore), tant de veu com d’escena
assumint bé el seu paper, tot i que no en va convèncer en el Don Giovanni, aquí
m’agradat força. Matthew Polenzani (Nemorino), la temporada passada ja el vàrem
veure, també al Metropolitan, en el paper d’Alfredo a La Traviata, en aquell
moment vaig comentar que tenia una veu molt acceptable però que feia uns
estranys que podia corregir, penso que ho ha fet, i ha interpretar un Nemorino
sense complicacions. Ambrogio Maestri no és un Dulcamara que restarà en la
memòria però ha cantat bé i ha fet el seu paper i molt correcte (és un paper breu) la Gianneta d’Anne-Carolyn Bird.
I comento a part Anna
Netrebko, no fa pas gaire vaig assenyalar aquí mateix que la veu se li havia enfosquit i
que això probablement li permetria assumir una altra mena de papers ja que les
facultats les conserva, bé, segueixo opinant el mateix, i si més amunt he dit
que no m’agrada comparar aquí sí ho faré ja que la comparativa és amb la pròpia
Netrebko.
2005
|
2012
|
La direcció d’orquestra tampoc serà
històrica.
El director artístic ha volgut dramatitzar una mica la situació de Nemorino, i realment mirat així, tot el que li passa més aviat és angoixant, però no ha estat un intent gaire reeixit, ja que la música de Donizetti no deixa gaire fleixibilitat per fer aquests girs, no està pensada per a la tragèdia.
Quan la producció, inclòs el
vestuari, simple, sense un bri d’imaginació a no ser que posar-li un barret de
copa a l’Adina sigui d’una genialitat suprema. Em quedo amb la producció del
Liceu dirigida pel Mario Gas i que tornarem a veure el proper mes de novembre,
amb el Rolandi (disculpin la familiaritat però Rolando Villazón és com de casa)
Bona la realització per a la retransmissió
al cinema de Gary Halvorson.
El llibret, és a dir l’argument,
aquí.
Videos de la producció que ens ocupa,
aquí
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada