dimecres, 6 de maig del 2015

EDITORIAL VICENT PARTAL

Editorial publicat a Vilaweb - 06/05/2015


Vicent Partal

06.05.2015

La meua civilització no és la de Sergio Santamaria


 
El diputat del Partit Popular català Sergio Santamaría --candidat fantasma del PP a Salt-- va fer ahir unes declaracions que em desperten la vergonya més gran i la repulsa més contundent. Santamaría va afirmar, entre moltes altres barbaritats, que a molts barris d'aquest país no hi havia ni rastre de 'la nostra civilització'.

Entenc que el senyor aquest volia dir que hi havia musulmans, segurament. O immigrants de qualsevol lloc, llengua o religió. O alguna cosa així. Però, més enllà de fer evident el fàstic que em provoca escoltar en un polític del meu país un llenguatge com aquest, vull deixar ben clar també que no estic disposat a acceptar que Sergio Santamaria em barrege a mi, per a res ni en res, amb les seues idees. O amb la suposada civilització on viu. De 'nostra', res, meua no.

Jo sí que no sóc d'això que ell defineix com la seua civilització. Jo crec en els drets humans i en la llibertat. Crec, ateu com sóc, que tothom té el dret de pregar a qui vulga si considera necessari pregar a algú. Crec que qualsevol persona que treballe en el meu país és part del meu país. I crec que invocar la paraula 'civilització' com un equivalent de religió o fins i tot de cultura és una agressió racista intolerable.

I en aquest supòsit en que ell restringeix així el sentit de la paraula civilització em trobe obligat simplement a tornar-li l'exabrupte per remarcar les diferències que hi ha entre la gent decent i els personatges com ell.

Perquè en la meua civilització, senyor Santamaria, els qui no hi caben són vostès, els lladres que espolien la societat impunement i per sistema en benefici propi. En la meua civilització els qui no hi caben són vostès, els mentiders compulsius ebris d'odi polític. En la meua civilització no hi ha lloc per als qui pensen encara avui que van guanyar la guerra més assassina i que això els dóna, setanta-sis anys després, cap dret especial. En la meua civilització no admetem que ningú siga capaç de provocar un conflicte social només perquè algú altre és diferent i es mira la vida d'una altra manera. En la meua civilització no hi ha lloc per als incendiaris socials, autèntics piròmans degenerats.

De manera que, senyor Santamaria, en tot cas, si vol fer el ridícul, diga que no hi ha rastre de la 'seua' civilització. Però a nosaltres no ens barrege ni per un segon amb les seues idees xenòfobes i ultres. I sàpiga, li ho diré ben claret, que potser a vostè l'alarmarà la situació que veu a Salt però a mi, en canvi, com menys rastre quede de la 'seua' concreta civilització, d'aquesta manera de fer amb què s'expressa, més m'agradarà el meu país.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada