divendres, 24 de gener de 2014

JORDI SAVALL i LE CONCERT DES NATIONS


L’EUROPA MUSICAL AL BARROC
(l’exuberància del barroc orquestral al s. XVII)

Le Concert des Nations
Concertino: Manfredo Kreamer
Direcció: Jordi Savall

Programa:

Michael Pretorius
Fragments de Trepsichore, 1612

William Brade
Stage Music, Hamburg 1617

Guillaume Dumanoir
Les musiques royales des 24 violons du Roy, 1630-1640

Jean-Baptiste Lully
Fragments d’Alceste, 1674

Johann Rosenmüller
Sinfonia econda. Venècia 1667

Henry Purcell
Fragments de The Fairy Queen, 1692

Auditori – 23 de gener de 2014





Assistir a un concert de Jordi Savall i la seva formació és sempre un festival de sonoritats, de plaer per la música i un regal per la oïda.

Com ja s’ha dit tot i en el 90% del casos, sempre bé, de Jordi Savall, Le Concert des Nations i d’Hesperion XXI (que avui no actuaven), no reiteraré els elogis.

Aquest music enlloc de dir-se Jordi, s’hauria d’anomenar Mides Savall. De ben segur que alguna cosa no deu haver fet del tot rodó, però honestament aquest bloc no sabria dir-ne quina.

I per acabar ens va fer picar els palmells amb la mateixa peça de Rameau que ara els deixo, i nosaltres ben contents i contentes de fer-ne la percussió.






I com sempre, els deixo una mostra d’allò que em pogut escoltar, aquest cop la Sinfonia Seconda de Rosenmüller per la mateixa formació i director.