dimarts, 22 de maig del 2012

CORIOLANUS




CORIOLANUS
Director: Ralph Fiennes – 2011

Coriolanus           Ralph Fiennes
Tullus Aufidius    Gerard Butler
Menenius            Brian Cox
Volumnia             Vanessa Redgrave
Virgila                   Jessica Chastain
Brutus                  Paul Jessin
Sicinius                 James Nesbitt

i 99999 més.      


Avui he assistit a la presentació del curs APENDRE A ESCOLTAR MÚSICA que ha organitzat Amics del Liceu. Com era la presentació, el conferenciant a mostrat diverses músiques, entre les quals ha estat l’obertura Coriolano de Beethoven, i he recordat que no havia comentat la pel·lícula que motiva aquesta entrada.

Els diré que el tràiler em va tirar enrere en el seu moment****  tot i que és Shakespeare (ja sabem la meva flaca per ell), però justament he vist tantes versions sense suc ni bruc (per no ser grollera) inspirades en aquest autor que ni vaig dedicar-li cinc minuts a aquesta pel·lícula. Ha estat el meu amic Vigo del bloc La Libreria qui em va escriure “crec que t’agradarà”, -  incís, els meus amics (i amigues) ja no afirmen, solament m’insinuen, per si de cas no encerten, tanco incís – bé.... els amics estan per escoltar-los i amb un feix de paciència per si de cas no m’agradava, voluntàriament vaig visionar-la i...... em va agradar i força, no ho esperava de cap manera.

La translació d’època no desvirtua en cap moment l’obra inicial de W. Shakespeare, tot el contrari si de cas pren una embranzida més dramàtica. Ralph Fiennes se li nota que coneix bé l’obra i des aquest coneixement es permet situar-la en el s.XXI sense que en cap moment hagi de modificar el text ni perdre l’essència d’allò que és la peça teatral Coriolano.

Com a director Fiennes m’ha semblat segur d’allò que feia i no li tremola la mà ni mostra dubtes, com actor és convincent, la resta de l’elenc amb tants personatges n’hi ha de més i de menys, però Vanessa Redgrave, com a Volumnia, mare de Coriolano, és sens dubte un gran encert, atenció al moment que Volumnia diu:

La còlera és el meu aliment......
(ai! frases així són les que m’estoven)
 
 De tota manera, tampoc crec que sigui d'aquelles pel.lícules que passin a la història (o si).

****A servidora, tota aquesta artilleria pesant, aquestes guerres i els col·laterals més aviat em fan córrer cap a l’altra banda, encara que sigui en pel·lícula

El deixo un video amb l'obertura Coriolano de Beethoven amb el meu estimat Carlos Kleiber i el tràiler de la pel.lícula 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada