dimecres, 20 de juliol del 2011

LA TRAVIATA


Artistes : Natalie Dessay (Violetta Valéry), Ludovic Tézier (Giorgio Germont), Charles Castronovo (Alfredo Germont), Adelina Scarabelli (Annina), Sylvia de La Muela (Flora Bervoix), Manuel Nunez Camelino (Gastone de Letorière), Kostas Smoriginas (Barone Douphol), Andrea Mastroni (Marchese d’Obigny), Maurizio Lo Piccolo (Dottor Grenvil), Rachid Zanouda (comédien) Estonian Philharmonic Chamber Choir, London Symphony Orchestra, Mikk Üleoja (Chef de chœur) • Réalisateur : Don Kent • Mise en scène : Jean-François Sivadier • Décors : Alexandre de Dardel • Ecriture / Compositeurs : Giuseppe Verdi • Production : Bel Air Média / ARTE France Louis Langrée (Directeur musical), Virginie Gervaise (Costumes), Philippe Berthomé (Lumières), Cécile Kretschmar (Maquillage – Perruques)



Aquests dies Arte.tv té en obert aquesta producció vista al festival d'Aix-en-Provence d'enguany. Així doncs aquesta entrada l'han de contextualitzar com una òpera visionada a través d'internet, en una bona pantalla, això sí.

Situats en el mitjà emissor, els diré que aquest bloc no és gaire mitòman i tot i que Natalie Dessay és una cantant que sol merèixer els meus respectes no és el cas d'aquesta Traviata, honestament no m'ha convençut gens, inclús en algun moment m'ha semblat detectar alguna dificultat, i en l'ària més esperada, el Sempre Libera, no m'ha emocionat.

Quan a Charles Castronovo en el paper d'Alfredo, m'ha semblat segur amb la seva veu i el baix Ludovic Tézier com a Giorgio Germont molt acceptable, la resta del repartiment, doncs això, de repartiment.

I la producció? doncs mirin...... molt francesa, per dir alguna cosa.

L'orquestra i el director no maten.

De tota manera poden comprovar tot els que els dic si cliquen aquí i decideixen veure-la.

Sobre La Traviata, Giuseppe Verdi, de les millors Violetta's Valéry de la història de l'opera i més, trobaran informació fins avorrir a la xarxa.


I bé...... m'en vaig a fer un vol amb la mandra de l'estiu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada