divendres, 1 de juliol del 2011

EL LECTOR

EL LECTOR
Bernhard Schlink
traducció: Carme Gala
Columna
Barcelona 1999
170 pàgines


Admeto que em feia mandra llegir aquest llibre a causa de la pel·lícula, que no em va engrescar prou fer-ne la lectura.
Però ha passat ja un cert temps i finalment m'hi he decidit, bàsicament perquè dues persones de diferents àmbits m'hi han insistint i certament el llibre m'ha agradat força.
M'agradat perquè els dos personatges principals són creïbles (entenent que en literatura, si es fa bé, fins i tot un mico que parla pot ser creïble), però amb  les reflexions del narrador se'ns condueix i se'ns mostra la història alhora que ens va descabdellant les conseqüències d'una relació, diguem-ne, diferent i on tot el que s'esdevé en el decurs d'aquestes dues vides rau en una sola i única mancança de la protagonista, Hanna, i que evidentment no els desvetllaré per si encara no han llegit el llibre i no han vist la pel·lícula, si estan en aquest darrer cas, els recomanaria que ho fessin per aquest ordre, primer llibre i després, si els escau, pel·lícula
La traducció al català és força bona.

Aquest llibre el trobaran en català en aquestes biblioteques:
·         Diputació de Barcelona
·         Universitat Ramón Llull
·         Ateneu Barcelona
·         Artur Martorell
·         Centre de Lectura de Reus
·         Universitat de Barcelona
·         Universitat de Vic
·         Universitat Pompeu Fabra
·         Universitat Rovira i Virgili
·         Universitat Politècnica de Catalunya
·         Rosa Sensat
·         Cambrils (adults)
·         CePSE fons generals
·         Mont-Roig del Camp (adults)
·         Agramunt (adults)
·         Alcanar (adults)
·         Alcarràs (adults)
·         Girona. Pública de Girona
·         Lleida. Pública de Lleida
·         Tarragona. Pública de Tarragona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada