diumenge, 6 de febrer del 2011

COLIN FIRTH

Els òscars ja estan a punt, admeto que no sé ben bé quin dia,  ja que fa molt de temps que no els segueixo, ni aquest ni cal altre premi, doncs els atorgaments em semblem molt aleatoris, però bé… ara no entraré en aquest tema, sinó que em centraré en l’anunciat.

No segueixo els premis, però sé que un dels candidats és Colin Firth, nominat per La pel.licula The King's Speech, com ja deuen saber.

Colin Firth és un bon actor, a criteri meu, molt bon actor, amb una filmografia gens selectiva, amb pel·lícules salvables i d’altres que no sabria com qualificar, No faré un repàs de la seva filmografia que això ho poden trobar a http://www.imdb.com/name/nm0000147/bio, ni tampoc assenyalar quines són les millors, que com tot, va a criteris, però sí en destacaria una que va fer per la BBC: Tumbledown (1988), la sinopsi la poden trobar aquí http://en.wikipedia.org/wiki/Tumbledown,

La seva actuació a The King's Speech és impecable, però si veuen l’episodi de la BBC  que els proposo, independentment que el tema i de la factura de la pel·lícula els agradi, la seva actuació ja justifica qualsevol premi. Les parts més destacables, com actor, són les que ens el mostra en el procés de recuperació de les greus ferides de guerra, els diferents estadis d’aquesta recuperació, haver de parlar amb la cara gairebé paralitzada, i creguin-me, ho aconsegueix.

Molt em temo que Tumbledown no és fàcil de trobar, jo la vaig aconseguir pel sistema P2P. La còpia no és gaire bona i no està subtitulada, però no importa ja que s’entén tot el context. He trobat fragments a youtube però cap m’he semblat prou representatiu per poder calibrar la seva interpretació, així doncs no els en deixo cap mostra. Com poden notar no els ho poso gens atractiu, però.......

..........

Ah! Una altra cosa, si hi ha una ànima que llegeix aquest bloc, moltes gràcies .