dijous, 12 de febrer del 2015

MARIA JOAO PIRES


MARIA JOAO PIRES piano
JULIEN LIBEER piano

·  Schubert, Allegro en la menor, "Lebensstürme" per a piano a 4 mans, D. 947 

·  Ravel, Suite per a piano, "Tombeau de Couperin" (Julien Libeer) 

·  Schubert, Sonata núm. 21 "Opus pòstum", D. 960 (Maria João Pires)

Palau de la Música Catalana
11 de febre de 2015




Maria Joao Pires és una bona pianista, sens dubte i no la descobrirem aquí, afegiria que té una mà esquerra molt remarcable però aquest bloc no s’ha commogut gens amb la interpretació d’aquesta intèrpret.

No puc dir que m’hagi decebut doncs a Maria Joao Pires l’hem escoltada molt i l’hem vista molt en video i mai ha deixat un pòsit que motivés tornar-la escoltar de nou. A servidora li faltava veure-la en directe. De fa anys actua a Barcelona invitada per Ibercàmera, doncs és un valor segur, té un públic fidel i entusiasta, però avui l’únic que li ha passat a aquest bloc és refermar allò que de fa anys pensa, que entre la Sra. Pires i elsgustosreunits.cat no hi ha sintonia.

Si hi ha una cosa que servidora no pot entendre és que per fer els fortes el pianista s’hagi d’abraonar amb el piano, és a dir estovar-lo (de pegar-li) i que les mans caiguin com a urpes damunt del piano, això noi.... reconec que les meves oïdes que són pobres però delicades, ho toleren amb dificultat. Hi ha una altra pianista, bé de fet n’hi ha un munt, però n’hi ha una de mundialment famosa que fa el mateix, sembla que s’hi barallin amb el piano. Entenc que colpejar el piano impressiona molt al públic que generalment agraeix més el cop d’efecte que una interpretació dúbtil (no tothom, està clar, a la meva dreta un senyor tampoc ha aplaudit i li comentava a la seva acompanyant que no l’havia convençut).

Qui sí  ha tocat molt bé és Julien Libeer i gosaríem dir que si no s’espatlla serà un dels millors pianistes de la seva generació, dir això ara està de moda, però aquest bloc, poc donat els afalacs i més aviat amic de la prudència, aquest cop pensa que Julien Libeer ha tocat molt bé la peça de Ravel i que cal estar atents a la seva trajectòria.

I.... el segon concert d’avui ha estat a càrrec dels estossegadors i estossegadores vocacionals i habituals que han tornar al Palau i sense assaig previ han estossegat a tot i a dret, a aquest desconcert de tísics cal afegir-hi un nou element visual, ha trigat ha arribar però ja el tenim aquí: les persones que miren el mòbil en ple concert amb tota la lluminària de la pantalla, és a dir, que poc serveix que avisin per megafonia que silenciïn els mòbils, els miren i quedem tots enlluernats, un desastre.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada