dilluns, 7 d’abril del 2014

JOHANN SEBASTIAN BACH



CANTATA 147
Jesús Bleibet meine Freude
(fragment)

Johann Sebastian Bach


"Jesus bleibet meine Freude,
Meines Herzens Trost und Saft,
Jesus wehret allem Leide,
Er ist meines Lebens Kraft,
Meiner Augen Lust und Sonne,
Meiner Seele Schatz und Wonne;
Darum lass ich Jesum nicht
Aus dem Herzen und Gesicht."

Jesús és la meva alegria
Consol i saba del meu cor
Jesús em guarda de tota pena
Ell és la força de la meva vida,
El goig i el sol dels meus ulls,
El tresor i el prodigi de la meva ànima
Per això no vull Jesús fora del meu cor i del meu davant
(siguin benevolents amb aquesta traducció)


Bach no surt gaire sovint en aquest bloc, però és que m’hi acosto molt lentament i sort en tinc que tots els dies en el programa de Catalunya Música,  Preludi (07:00 h. – de res -) en Joan Vives ens fa escoltar “el gran mestre”.

Avui em posaré lírica, vena creativa. Veuran aquest bloc m'ha sortit bleda, escolta aquest fragment i el dissortat plora, s’emociona d’escoltar una cosa tant perfecte i fins i tot desitjaria aquesta mena d’interlocutor per explicar-li les seves misèries i així deixaria de donar la murga les amigues, és a dir tenir un col·loqui, no? –Mira Jesús, tiu, que estic trista (sí, s’ha d’estar trista (o trist) doncs si s’està de jota i pandereta – la sardana no serveix -  doncs això que si s’està tronera  ningú es recorda de parlar amb desconeguts), i que pregunti, tot interessat,  – que et paaaassssaaaaa? Sempre estàs iguaaaalll……., - que no Jesús, tiu, que mira que em passa això o allò i tu mirant un altre lloc – bé això últim no se li ha de dir que ja que se’l convoca per tenir una conversa, no serem impertinents – i si ell està d’humor que també expliqui com li va per aquests mons de Déu, hi estic interessada.

Doncs bé....... que aquest fragment és molt bonic i jo haig de marxar per ocupar-me d'aquesta toia de bloc que m'ha sortit.

Avui solament els en deixo un.  Ei! del Nikolaus Harnoncourt 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada