Programa:
Primera part
Giuseppe
Verdi (1813 – 1901)
Obertura (Luisa Miller) “Quando le sere al placido" (Luisa Miller) “Celeste Aida” (Aida)
Georges
Bizet (1838 – 1875)
Preludi tercer acte (Carmen) “La fleur que tu m´avais jetée” (Carmen)
Stanisław
Moniuszko (1819 – 1872)
“Szumia jodly” (Halka)
Segona part
Hector
Berlioz (1803 – 1869)
Le Carnaval romain, obertura op. 9
Giacomo
Puccini (1858 – 1924)
“Recondita armonia” (Tosca)
Francesco
Cilea (1866 – 1950)
“L’anima ho stanca” (Adriana Lecouvreur)
Giacomo Puccini
Crisantemi, SC65
Umberto
Giordano (1867 – 1948)
“Come un bel dì di maggio” (Andrea Chénier)
Giacomo
Puccini
“Nessun dorma” (Turandot) |
Gran Teatre del Licreu
24 de novembre de 2018
|
Aquelles persones que segueixen aquest bloc (gràcies) ja
deuen saber que Piotr Beczala és un tenor de qui sempre hem parlat bé, la
darrera vegada vaig tenir la gosadia d’afirmar que Piotr Beczala, a partir de
la seva intervenció a l’òpera Luisa Miller al Metropolitan de Nova York, a
criteri d’una servidora ja era un cantant que menjava a part i que se’l podia
considerar un dels grans cantants. Bé, després del concert que va fer ahir al
Gran Teatre del Liceu em refermo amb aquesta afirmació.
El programa d’aquest concert, com poden comprovar, va estar
dedicat a àries d’òpera, no va cantar cançons, ni lieder... tot òpera i això
ja és molt d’agrair. Com era un concert i no un recital el va acompanyar l’Orquestra
del Liceu al complert.
Piotr Beczala és d’aquells cantants que ha arribat al cim de
forma meritòria, la seva notorietat s’ha anat construint mica en mica i sense
preses, anar pujant esglaons i adaptant el seu repertori a mida que la veu
també s’ha modificat, recordem que cantava Pamino de La Flauta Màgica, tampoc
penso que l’ascens de la seva carrera hagi estat dificultós en el sentit que ja
de sempre ha destacat i bé (si busquen a internet ho comprovaran), però si que
allà on d’altres s’estavellen, Piotr Beczala ha sabut conduir la seva carrera
de manera intel·ligent, sense córrer i sense preses i ara en recull els fruits.
No diré que Piotr Beczala sigui perfecte en tot però passa
que quan trobes un cantant amb aquesta seguretat a la veu, amb una veu bonica, en
definitiva un cantant canònic servidora oblida algunes petites imperfeccions
perquè els bons resultats les superen amb escreix. L’única cosa que no em va
agradar va ser el pianissím del final de Celeste Aida, va fer un pianíssim
controlant molt bé la respiració (fiato), però que més aviat semblava que no
pogués fer l’agut final que si va fer posteriorment en d’altres àries. Però
després va cantar un Recondita Armonia (Tosca) que restarà en la memòria d’una
servidora. El recital va cloure amb quatre bisos també d'àries d'òpera.
El públic agraït li va dedicar aplaudiments, bravo’s, picades de peu a terra i va acabar el concert
amb la sala del Liceu amb el públic dret quan els llums de l’escenari ja s’havien
apagat.
L'orquesta i el director, Marc Piollet, es van lluir en el moments que l'orquestra va fer les seves intervencions en solitari. En els moments que acompanyava al cantant, Marc Piollet va equilibrar la prestació al cantant però no en detriment de l'orquestra.
Va ser un bon concert.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada