diumenge, 25 de febrer de 2018

FRANKENSTEIN


FRANKENSTEIN
Autor: Guillem Morales, a partir de la novel.la de Mary Shelley
Direcció: Carme Portacelli

REPARTIMENT
Joel Joan                     Criatura
Àngel Llàcer               Dr. Víctor Frankenstein
Lluís Marco                De Lacey / Pare
Magda Puig                Elisabeth / Agatha
Albert Triola               Henry / Félix /Enterramort Pere Vallribera           William / Enterramorts
Alba De La Cruz          Safie / La Companya

Teatre Nacional de Catalunya
24 de febrer de 2017




Ras i curt, no se la perdin, per:

1 – La magnífica interpretació d’Àngel Llàcer i Joel Joan o Joel Joan i Àngel Llàcer perquè tots dos fan un treball destacable i no es pot enaltir un per damunt de l’altra. La presència de Lluís Marco sempre és una garantia de bona feina. Tampoc és cap desconegut Albert Triola a qui ja el públic coneix i bons resultats en la resta del repartiment: Magda Puig, Pere Vallribera i Alba de la Cruz, d’aquesta última destacaria la seva capacitat de concentració, ja que ha d’estar una bona estona quieta, ulls clucs i representant el paper d’algú que encara no té vida, és a dir, abans que el creador li doni consciència.

2 – Una excel·lent direcció. No crec servidora els hagi de descobrir ara qui és Carme Portacelli, amb una àmplia trajectòria com a directora.

3 – L’escenografia és quina ha de ser, sòbria i neta d’andròmines innecessàries les quals solament apareixen en escena quan cal, penjades de la pinta de l’escenari i desapareixen quan aquest objectes no justifiquen la seva presència.

4 – I el text de Guillem Morales. Com no he llegit la novel·la de Mery Shelley solament els puc parlar del text teatral (bé... i de la pel·lícula de James Whale, però ara no bé al cas). Per a una servidora aquest text té molta qualitat. Generalment, i vostès ja ho saben, sóc refractària a adaptacions, bàsicament perquè sovint no tenen ni solta ni volta, però no és aquest el cas.

El Creador forja una criatura a qui injecta vida i consciència en estar embrionari, però el Creador alhora, no pot suportar aquest monstre i l’abandona al seu lliure Albir. Només la Criatura desenvolupa pensament i consciència quan té noció del bé i del mal i també consciència d’Ell mateix. Aleshores és quan la Criatura busca el Creador per llevar-li la vida per l’arrogància d’haver-lo crear tant imperfecte, l’únic que pot redimir al Creador és donar-li Amor a la Criatura, però el Creador s’espanta i no li atorga allò que la Criatura demana. La  Criatura (l’Ésser) mata el Creador (Déu) però alhora la Criatura s’adona que ha de revivificar el Creador que és l’únic que dóna sentit a la seva existència.

Amb aquest text és comprensible que l’escenari estigui desproveït d’objectes passavolants (remeto al punt 3 d’aquest comentari), ja que els objectes són efímers.

Com hi prevista que l’obra surti de gira els deixo les dates:

  • Premià (7/4/18)
  • Vic (8/4/18)
  • Valls (14/4/18)
  • Pineda de Mar (15/4/18)
  • Reus (21/4/18)
  • Lleida (22/4/18)
  • Girona (5/5/18)
  • Manresa (6/5/18)
  • Manacor (19/5/18)
  • Tarragona (24/5/18)
  • Sant Cugat (27/5/18)


Fotografies:







 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada