dissabte, 23 d’abril de 2016

CHISHU RYU






13 de maig de 1904 - 16 de març de 1993


Avui és quan vostès m'insulten per anar d'estu...(penda) però Chishu Ryu mereix que se'l recordi.

Chishu Ryu és (era) un actor japonès. La seva carrera va indissolublement lligada al director, també japonès, Yasujiro Ozu amb qui va treballar en cinquanta-dues (52) pel.lícules de les cinquanta-quatre (54) que aquest director va enregistrar. Gosaríem dir que una col.laboració d'aquesta mena no s'ha tornar a repetir. Però Chishu Ryu va tenir una carrera ininterrompuda des l'any 1928 fins l'any 1992.

No rebusquin per la memòria, si no han vist les pel.lícules d'Ozu, ja sigui a la filmo o en una sessió a la tele en hores intempestives, no coneixen C. Ryu. Però si vostès, per posar només un exemple, no han vist: Una història de Tokio (Tokio Monogatari) 1953  o Bon Dia (Ohayô) 1959, totes dues estrenades aquí l'any 2003!!!!! (no cal comentar res), van coixos de cine, així de clar els ho dic.

Un dia parlarem de Yasujiro Ozu, però va ser un, de tres, que desprès de veure les seves pel.lícules vaig entendre que no vindria res millor, i el temps m'ho ha confirmat. Una mena de Carpe Diem entre el cinema i una servidora.

I com vaig sentir un cop: la cultura tradicional japonesa és una contemplació.

I ara que ja m'he posat cretina, els deixo un retall de Chishu Ryu.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada