diumenge, 25 de desembre de 2011

ELS BALLETS RUSSOS


ELS BALLETS RUSSOS DE DIAGHILEV
1909 – 1929
Caixa Forum
Fins el 15 de gener de 2012
De dilluns a divendres, de 10 a 20 h.
Dissabtes, diumenges i festius, de 10 a 21 h. Activitat gratuïta



Primerament els haig de dir que ni el ballet ni la dansa contemporània són matèries que em commoguin gaire, i ja em sap greu, ja, perquè de ben segur que em perdo alguna cosa, però ho he intentat en diversos períodes, i no hi acabo d’entrar. M’agraden o m’agradaven en  Maurice Béjart  i la Pina Bausch, però evidentment això no m’autoritza a parlar alegrement d’aquesta disciplina.

No obstant recordo que fa unes temporades el Liceu va presentar el ballet Parade que em va agradar molt, obra encarregada per Diaghilev per el seus Ballet Russos, qui per a muntar aquest espectacle hi va fer  intervenir: Jean Cocteau (tema del ballet), Eric Satie (música) i Picasso (vestuari i escenografia).

Dit això, aquesta exposició concretament m’ha interessat per allò que podríem anomenar metaballet, és a dir, tot allò que gira al seu voltant: dissenyadors, pintors, músics......, que van col·laborar amb els Ballets Russos de Diaghilev.

I des d’aquesta vessant m’ha semblat una exposició molt interessant, sobretot pel que fa al vestuari, el qual vist d’aprop  s’aprecia molt millor la imaginació dels creadors, però bé..... aquesta mostra es complementa amb videos, cartells, esbossos..... que la fan molt recomanable.

I com una imatge val més que cent paraules, els deixo el video que La Caixa ha penjat a la xarxa. I si volen saber alguna cosa més sobre aquesta exposició cliquin aquí.

Quan a Diaghilev i els Ballet Russos trobaran força informació a internet i no caldrà que naveguin gaire, ja que van ser prou importants perquè encara se’n parli.